Minkälaiset tuotteet sopivat puhelinmyyntiin?

 

Melkeinpä tuotetta kuin tuotetta voi markkinoida puhelimitse:

Minkälainen tuote sopii parhaiten puhelimitse markkinoitavaksi? Lehti, liittymä? Yleisesti voi sanoa, että tuote kuin tuote, joka sopii markkinoitavaksi eri kanavissa, on sopiva myös telemarkkinointiin.

Se, miten puhelinta hyödynnetään, on päätös, joka vaatii asiantuntemusta. 

Remonttimies voi hankkia asiakkaita kohdealueeltaan, hammaslääkäri voi kutsua asiakkaita hammastarkastukseen tms., parturi voi kasvattaa asiakkuusmääriään jne.

Yleisesti parhaiten toimivat tuotteet tai palvelut, joille on löydettävissä selkeä asiakasryhmä, joissa on jatkuvuutta ja muita asiakkuuden synnyttämiä lisäarvoja.

Monimutkaiset tuotteet ja palvelut kannattaa myydä monivaiheisesti:

Monimutkaistenkin tuote- tai palvelukokonaisuuksien markkinointi on puhelimitse mahdollista, ja usein tehokasta. Tällöin kampanja pitää yksinkertaistaa, esimerkiksi tekemällä se suosiolla monivaiheisesti;  tapaamisen sopiminen + käynti, esitteen tai tarjouksen lähettäminen ja toinen soitto, koekäyttö + soitto. Tai myymällä ensin perustuote ja myöhemmin siihen lisäosat.

 

Ota meihin yhteyttä

niin keskustellaan miten voitte hyödyntää puhelinta markkinoinnissanne tehokkaimmin.

Yhteystiedot ›